• چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه، ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 961-576-5
  • خبرنگار : 04
  • منبع خبر : ----

شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی دانش آموزان فارس ابلاغ شد

مديركل آموزش و پرورش استان فارس از ابلاغ شيوه‌نامه جديد هدايت تحصيلي دانش‌آموزان در اين استان خبر داد و تاكيد كرد كه هدايت تحصيلي درست مي‌تواند مل علمي خوبي براي توسعه متوازن دانش‌آموزان در رشته‌هاي تحصيلي باشد.

به گزارش ايسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومي آموزش و پرورش فارس، حميدرضا آذري چهارشنبه 16 فروردين در جمع اعضاي ستاد هدايت تحصيلي فارس، يكي از معضلات امروز جامعه را بيكاري تحصيل‌كرده‌ها عنوان و اضافه كرد: متاسفانه تراکم افراد تحصیل کرده در رشته‌های خاص موجب هدر رفت منابع انسانی کارآمد در جامعه می‌شود.

آذری گفت: اگر مدل‌های درستی طراحی شود تا دانش آموزان بر مبنای دو مولفه انگیزه و استعداد و نیازهای جامعه، به سمت تحصیلات و به دنبال آن بازار کار هدایت شوند شاهد بیکاری در جامعه نخواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس سیاست توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی را يكي از این مدل‌ها عنوان و خاطرنشان كرد: تغيير نگرش معلم، مشاور، مدير مدرسه و دانش‌آموز و خانواده دانش‌آموزان، لازمه موفقیت طرح هدایت تحصیلی است.

آذري بر لزوم داشتن وحدت رویه متولیان و برنامه ریزان این طرح در تمام نقاط استان تاكيد كرد.

ناصر قجري معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: هدایت تحصیلی از مراحل حساس دوران تحصیلات عمومی یک فرد محسوب مي‌شود و اگر هدايت تحصيلي به درستي محقق شود، سرنوشت فرد تغيير كرده و جامعه نيز منتفع مي‌شود.

رئيس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: آیین نامه جدید هدایت تحصیلی در سال جديد نسبت به سال قبل تغییراتي جزئي نسبت به گذشته دارد و كليات آن تغييري نكرده است.

کامران حکمت افزود: برای اجرایی شدن بهتر این آیین نامه لازم است کمیته‌های هدایت تحصیلی در شهرستان‌ها و مناطق استان تشکیل و فعال شود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس گفت: در هدایت تحصیلی جدید از 100 امتياز پيش‌بيني شده، نمرات تحصيلي 35 امتياز، نظر خانواده و دانش‌آموز 5 امتياز، نظر معلم و مشاور هركدام 10 امتياز و نتايج آزمون مشاوره‌اي 15 امتياز خواهد داشت.

حکمت درخصوص آزمون‌های مشاوره‌ای گفت: امسال در مجموع دو آزمون رغبت‌ها (عمومی و اختصاصی)  و توانایی‌ها به یکی از سه شیوه برخط، غیر برخط و کاغذی، براساس امکانات، شرایط منطقه و مدرسه، براي دانش‌آموزان پايه نهم برگزار مي‌شود.

او از مشاوران مدارس خواست نسبت به آگاه سازی دانش آموزان و اولیاي آنان در خصوص نقش این آزمون‌ها در خودشناسی و انتخاب همخوان‌ترین رشته با استعداد ورغبت و توانایی آنان اقدام كنند و گفت: هدایت تحصیلی اجباری نیست بلکه جنبه حمایتی دارد و هدف کمک به دانش آموز برای انتخاب صحیح رشته تحصیلی توسط ابزاری علمی و دقیق است.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: