• جمعه ۲۰ مرداد ماه، ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 965-5814-5
  • خبرنگار : 04
  • منبع خبر : ----

روابط عمومی سازمان قطار شهری شیراز

قطع 6 هزار اصله درخت برای اجرای پروژه مترو صحت ندارد

روابط عمومی سازمان قطار شهری شیراز و حومه قطع 6 هزار اصله درخت در طرح جانمایی ایستگاه اول خط 2 قطار شهری این شهر، صحت ندارد.

به گزارش دریافتی ایسنا منطقه فارس، روابط عمومی سازمان قطار شهری شیراز در اطلاعیه‌ای که شامگاه جمعه 20 آذر در اختیار این خبرگزاری قرار گرفت، ضمن تکذیب خبر قطع 6 هزار اصله درخت به واسطه اشتباه مشاور در طرح جانمایی ایستگاه اول خط دوم مترو شیراز، توضیحاتی ارائه کرد.

در اطلاعیه سازمان قطار شهری شیراز آمده است: هفته گذشته در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر شیراز با دستور بررسی آیین نامه الزامات زیست محیطی پروژه های عمرانی شهرداری از قطع و جابجایی 6 هزار اصله درخت به دلیل بی توجهی مشاور خط 2 قطار شهری در جانمایی ایستگاه پایانی مترو واقع در شهرک میانرود خبر داده شد که به دور از واقعیت است .

لازم به ذکر است، 2 شرکت مهندسین مشاور ذیصلاح ایرانی و یک شرکت مهندسین مشاور بین المللی از کشور ایتالیا در قالب مشارکت، مطالعات اولیه خط 2 قطار شهری شیراز را انجام داده اند و جانمایی ایستگاههای مترو در میادین شکوفه و قهرمانان واقع در شهرک میانرود را با در نظر گرفتن تمامی جوانب فنی و غیر فنی همچنین نیازهای جمعیتی و ترددی پیشنهاد داده اند که این طرح پس از بررسی کارشناسانه توسط سازمان قطار شهری و مقامات ذیصلاح مربوطه در سال 1390 به تصویب رسیده است .

در زمان بررسی طرح جانمایی محل دپوی خط 2 قطار شهری و ایستگاههای ابتدایی در شهرک میانرود مطرح بوده که محل دپو و ایستگاه ابتدایی در شمال شرقی و یا شمال غربی شهرک میانرود باشد. پس از انجام کارشناسی های فنی، مالی و با در نظر گرفتن ظرفیت های جمعیتی و ترددی شهرک میانرود از جمله ورزشگاه 50 هزار نفری پارس، محل دپو و ایستگاه ابتدایی خط 2 متروی شیراز در محل شمال غربی شهرک میانرود جانمایی شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری شیراز و حومه در محل دپو و ایستگاه ابتدایی خط 2 متروی شیراز تعدادی درخت که عمر کوتاهی داشته و عمدتا نهال بودند، بایستی جابجا می شدند که در همین راستا تعداد 1300 اصله نهال توسط پیمانکار مورد تایید سازمان فضای سبز شهرداری با استفاده از دستگاههای ویژه مخصوص این کار پس از تصویب کمیسیون مربوطه جابجا گردیده اند .

شایان ذکر است که در پروژه عمرانی ملی و بزرگ خط 2 متروی شیراز به ارزش بیش از 300 میلیارد تومان کاملا موارد زیست محیطی رعایت می شود. یکی از اهداف کلان اجرای چنین پروژه ای در شهرها کاهش تردد خودروهایی است که سوخت فسیلی مصرف می کنند. بنابراین کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها که یکی از راهکارهای الزامات زیست محیطی است همواره مدنظر قرار داده می شود. در نتیجه جابجایی تعدادی درخت نهال از روی ناچاری بوده و اجتناب ناپذیر است .

به گزارش ایسنا، دوشنبه گذشته، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرده بود که به واسطه اشتباه مشاور در جانمایی یکی از ایستگاه‌های قطار شهری شیراز، بیم آن می‌رفت که هزاران اصله درخت قطع شود که با ورود به‌موقع شورا جلوی این اتفاق گرفته شد.

محمد حق‌نگر همچنین گفته بود که به واسطه همین اشتباهات تعداد زیادی درخت طی سال‌های گذشته تاکنون قطع یا جابه‌جا شده است و با تصویب آیین‌نامه الزام پیوست زیست محیطی برای طرح‌های عمرانی این بیم و نگرانی از بین خواهد رفت.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: