• سه شنبه ۲۱ شهریور ماه، ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 966-4574-5
  • خبرنگار : 04
  • منبع خبر : ----

مديرعامل پست ايران:

سيماك در 3 استان اجرايي شده است

معاون وزير ارتباطات و مديرعامل شركت پست جمهوري اسلامي ايران گفت: تاكنون سامانه سيماك با هدف مديريت امور املاك در سه استان راه‌اندازي و فعال و عمليات براي راه‌اندازي اين سامانه در 11 استان آغاز شده است.

به گزارش ايسنا منطقه فارس، حسين مهري سه شنبه 21 شهريور در مراسم رونمايي از سامانه سيماك، سامانه مديريت يكپارچه املاك كشور، در شيراز گفت: هدف از راه‌اندازي اين سامانه، تسهيل در امور معاملات املاك و كاهش مراجعات مردم، جلوگيري از فساد، افزايش سطح نظارت و ممانعت از بروز اجحاف در حق مشتريان و شهروندان است.

وي گفت: افراديكه با فعاليت‌هاي ملكي سر و كار دارند با يك‌بار مراجعه به دفاتر پيشخوان دولت در شهرها و دفاتر ICT در روستاها، تشكيل پرونده داده و به شكل الكترونيكي با سازمان‌هاي ذيربط مرتبط خواهند شد.

مهري با بيان اينكه سيماك زمينه مبادله اطلاعات بين 8 سازمان مرتبط با املاك را فراهم مي‌كند، افزود: براي كار با اين سامانه خصوصا در شهرستان‌ها و روستاها، بايد آموزش‌هاي لازم به كاربران ارائه شود.

او يكي از امتيازهاي سيماك را ممانعت از فعاليت‌هاي خلاف در موضوع ملك و زمين عنوان و اضافه كرد: اين سامانه جلوي زمين‌خواري و مشكلات مشابه را سد خواهد كرد.

مهري همچنين با اشاره به راه‌اندازي سامانه پستمن، گفت: اين سامانه با هدف رفاه شهروندان در فعاليت‌هاي مرتبط با پس، خدمات پيكي و پستي و جابه‌جايي مرسولات پستي راه‌اندازي شده است.

او از راه‌اندازي بازار الكترونيك خبر داد و گفت: تمام شهروندان شهري و روستايي مي‌توانند از طريق اين سامانه محصولات باغي، صنايع دستي و ... خود را در معرض نمايش و فروش بگذارند و مبلغ آن را به صورت آنلاين دريافت كنند.

مهري اعتقاد دارد كه با راه اندازي اين سامانه محصولات مستقيم به فروش مي‌رسد و دست دلالان و واسطه‌ها از اين بازار كوتاه مي‌شود.

معاون وزير ارتباطات گفت: هم‌اينك در كشور بالغ بر 35 درصد هزينه‌هاي توزيع و دلالي به قيمت محصولات اضافه مي‌شود كه با استفاده از اين سامانه، چنين هزينه‌هاي به 13 درصد كاهش پيدا مي‌كند.

او همچنين گفت: پروژه GNAF شامل 4 زير پروژه به هنگام سازي، آدرس استاندارد، آموزش‌هاي سيماك به سازمان‌ها، آموزش به دفاتر ICT پست و پيشخوان و پنجمين زير پروژه GNAF در حوزه بنگاه املاك براي جلوگيري از رانت خواري و دلالي است.

وي افزود: هنوز اقدام خاصي در خصوص پنجمين زير پروژه GNAF انجام نشده و فقط كارهاي مطالعاتي آن انجام شده و فاز يك اين پروژه سال گذشته در 5 شهر مشهد، تهران، اصفهان، قم و قزوين اجرا و عملياتي شده است و امسال نيز در 71 شهر و 1000 روستا اجرا مي‌شود.

به گزارش ايسنا، پروژه GNAF امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور مي‌كند؛ همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

پایگاه GNAF دارای مزایای بسیاری از جمله افزایش کارایی، افزایش دقت و داده های قابل اطمینان است. مفهوم فایل نشانی ملی مکان مرجع شده جی نف از اواسط تا اواخر دهه ۱۹۹۰ توسط شرکت PSMA استرالیا و برخی دیگر از سازمان ها در این کشور مطرح شده و توسعه یافته است.

هر نشانی که در GNAF ایجاد شده، بین چند نشانی همسان در برابر مجموعه داده مکانی مربوطه مقایسه می شود تا بدین ترتیب یک قطعه ملکی، معابر و یا موقعیت مکانی آن نقطه و وجود یا عدم وجود صحت سنجی و راست آزمایی گردد و همچنین کیفیت نشانی آن سنجیده می شود.

GNAF در حقیقت شاخص معتبری از نشانی‌های مکان مرجع در سطح کشور استرالیا است. در ابتدا این مجموعه داده شامل بیش از ۱۲.۶ میلیون نشانی تایید شده بود. هر یک از نشانی‌ها با دقت بالا اعتبارسنجی شده و شامل جزییاتی همچون محله، نام معبر، شماره پلاک و مختصات جغرافیایی منحصر بفرد ملک است.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: