• چهارشنبه ۸ آذر ماه، ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 969-1776-5
  • خبرنگار : 04
  • منبع خبر : ----

مدير آموزش و پرورش ناحيه‌ يك شيراز عنوان كرد:

اجراي هشت پروژه‌ي آموزشي خيرساز در شيراز

رييس آموزش و پرورش ناحيه‌ي يك شيراز گفت: هشت پروژه‌ي آموزشي خيرساز با مشاركت نيك‌انديشان و آموزش و پرورش در ناحيه‌ي يك شيراز اجرايي شده است و براي سال تحصيلي آينده وارد چرخه مي‌شود.

به گزارش ايسنا منطقه‌ي فارس، نصرالله كياني چهارشنبه 8 آذر در يك نشست خبري با بيان اينكه ميانگين مشاركت خيران در حوزه‌ي مدرسه‌سازي فارس 2 برابر كشور است، گفت: هشت پروژه‌ي خيرساز در ناحيه‌ي آموزش و پرورش شيراز با اعتباري بالغ بر 40 ميليارد تومان مراحل ساخت را پشت سر مي‌گذارد و بين 40 تا 90 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

او با بيان اينكه يكي از خيران مدرسه‌ساز شهريور امسال عمليات احداث سومين مجتمع آموزشي خود را در شيراز آغاز كرد، گفت: اين پروژه با 10 ميليارد تومان اعتبار در منطقه‌ي كمتر برخوردار شهرك گلشن و در قالب يك دبستان 18 كلاسه و يك دبيرستان 12 كلاسه اجرايي شده است.

كياني گفت: براي توسعه‌ي فضاهاي آموزشي در شيراز، از ظرفيت تمام اداره‌ها و سازمان‌ها استفاده مي‌شود، گفت: با همكاري شهرداري و شوراي شيراز احداث مجتمع آموزشي و پرورشي شهروندي را در شيراز آغاز كرده‌ايم؛ اين مجتمع شامل پيش‌دبستاني، ابتدايي، متوسطه‌ي اول و دوم و فضاهاي مورد نياز است و ساخت آن 2 سال طول مي‌كشد.

رييس آموزش و پرورش ناحيه يك شيراز اضافه كرد: براي تامين نيروي انساني خصوصا در مناطق حاشيه‌اي و محروم، از راهكار خريد خدمات آموزشي استفاده كرده‌ و 50 مجوز را براي به‌كارگيري 50 جوان تحصيلكرده در مناطق سياخ، دارنگون و شوراب اخذ و اجرايي كرده‌ايم.

او معتقد است كه ناحيه‌ي يك شيراز با ايجاد 60 مدرسه تمام هوشمند، بالاترين رتبه را در اين مبحث دارد، گفت: در اين نوع از مدارس با استفاده از امكانات روز و زيرساخت‌هاي الكترونيك، مباحث آموزشي و تربيتي دنبال مي‌شود.

اين مقام مسئول با يادآوري اينكه قصد كتمان نواقص و كاستي‌ها را ندارد، گفت: در سازمان عريض و طويلي نظير آموزش و پرورش، مشكلات و دشواري‌ها و موانع زيادي وجود داشته و دارد،‌ اما تمام تلاش خود را براي ايجاد ظرفيت‌هاي جديد و انجام تعهدات قانوني به كار بسته‌ايم.

او نيروي انساني را يكي از مهمترين شاخص‌ها در رشد كيفي آموزش دانست و گفت: آموزش و پرورش در تمام كشورها محور توسعه محسوب مي‌شود؛ هر جامعه‌اي كه به‌دنبال ترسيم و دست‌يابي به افق‌هاي بلندي است، بايد توجه داشته باشد كه توسعه از مسير علم و دانايي مي‌گذرد.

كياني يكي از مهمترين شاخص‌هاي توسعه‌يافتگي را ميزان مطالعه و كتابخوان بودن جامعه دانست و گفت: يكي از مشكلات آموزش و پرورش، در اختيار نداشتن كتابدار و فضاهاي مناسب براي مطالعه است؛ تا زماني كه با ايجاد زيرساخت‌ها فرايند كتابخواني را تسهيل نكنيم،‌ نمي‌‌توانيم انتظار داشته باشيم مردم كتابخوان و اهل مطالعه باشند.

او با اين اعتقاد كه در نقاط مختلف خصوصا حاشيه‌هاي كلانشهر شيراز و برخي نقاط اقماري، با كمبود شديد فضاهاي آموزشي مواجه هستيم، گفت: اماكن فرهنگي خصوصا در حوزه كتاب و كتابخواني متناسب گستره و جمعيت كلانشهر شيراز نيست.

كياني با تصريح اينكه در ناحيه‌ي يك آموزش و پرورش حتي در مناطق حاشيه‌ي شهر و روستاها، مدرسه‌ي كپري وجود ندارد، گفت: بالغ بر 40 درصد از مدارس موجود در اين ناحيه نيازمند بهسازي يا بازسازي است، اگرچه اين فضاها هم‌اكنون قابل استفاده محسوب مي‌شود اما در صورت تامين منابع بايد بازسازي يا بهسازي شود.

او با اشاره به وجود 600 آموزشگاه در ناحيه‌ي يك آموزش و پرورش شيراز وجود دارد،‌گفت: اكثر مدارس موجود در اين ناحيه، داراي جمعيت بالا است؛ اميدواريم با اضافه شدن هشت آموزشگاه جديد در حال ساخت، سال آينده با مشكلات كمتري مواجه باشيم.

كياني با بيان اينكه در مناطق سياخ، دارنگون و شوراب چند مدرسه‌ي خيرساز احداث شده است،‌ گفت: هنوز در يكي دو روستاي اين مناطق مدارس موجود نيازمند بهسازي و نوسازي است؛ در بازديدي كه اخيرا از اين منطقه داشتيم مقرر شد 2 مدرسه‌ در روستاهاي خانه خميس عليا و سفلي، از محل اعتبارات طرح بركت، احداث شود.

رييس آموزش و پرورش ناحيه‌يك شيراز يكي از دلايل تراكم بالاي دانش‌آموزي در اين ناحيه را كيفيت مناسب آموزش و بالا بودن تقاضاها دانست و گفت: از سال‌هاي گذشته تاكنون با توجه به اينكه جز در دانشگاه فرهنگيان بحث تربيت نيروي متخصص دنبال نشده و از طرفي سيستم آموزشي نيز تغيير كرده است، با كمبود نيروي انساني مواجه بوده‌ايم.

او با بيان اينكه امسال ناحيه‌ي يك آموزش و پرورش شيراز با كمبود 400 نفر نيروي انساني مواجه بود، گفت: براي جلوگيري از بروز مشكل، بخشي از اين نياز را از محل خريد خدمات آموزشي، بخشي را از محل انتقال نيروها و بخشي را نيز از محل جذب نيروهاي بازنشسته‌ي توانمند تامين كرده‌ايم.

كياني با اشاره به اينكه در اين ناحيه‌ از آموزش و پرورش، از 120 نيروي بازنشسته‌ استفاده مي‌شود، گفت: در بعضي از نقاط هم با پرداخت حق التدريس و اضافه‌كار به نيروهاي شاغل، بحث كمبود نيرو را حل كرده‌ايم.

او در خصوص دريافت وجه از سوي برخي مدارس دولتي، گفت: تمام فعاليت‌ها و رفتارهاي اولياي مدارس بازرسي و نظارت و رصد مي‌شود، به مديران مدارس تاكيد كرده‌ايم كه اجراي برنامه‌هاي مختلف نظير جشن تكليف، جشن خودكار، بازديدها و ... حتما بايد بر اساس مصوبه‌ي شوراي مدرسه باشد.

كياني با تصريح اينكه آموزش و پرورش تنها وظيفه‌ي آموزشي را عهده‌دار نيست و بايد مباحث مهارت‌هاي زندگي را نيز براي دانش‌آموزان دنبال كند، گفت: براي تامين هزينه‌هايي نظير فعاليت‌هاي فرهنگي، هزينه‌هاي جاري و ... كمك مالي از سوي دولت و دستگاه‌هاي دولتي به آموزش و پرورش نمي‌شود.

رييس ناحيه‌ي يك آموزش و پرورش شيراز با قدرداني از رسانه‌ها و خبرنگاران، براستفاده‌ي مطلوب از ظرفيت رسانه‌اي فارس در ارتقاء آگاهي‌ و اطلاع‌رساني تاكيد و اضافه كرد: اين ناحيه از آموزش و پرورش بالغ بر 90 هزار دانش‌آموز دارد كه 30 درصد آنها در مدارس غيرانتفاعي مشغول به تحصيل هستند.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: