• سه شنبه ۱۴ فروردین ماه، ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
  • دسته بندی : فرهنگی و هنری
  • کد خبر : 971-1680-5
  • خبرنگار :
  • منبع خبر : ----

رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شيراز:

شیراز نیازمند تدوین راهبردي اقتصادي بر پايه گردشگری است

رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر شيراز اعتقاد دارد كه، نیازمند تدیون راهبردی اقتصادی بر پایه‌ی گردشگری است.

لیلا دودمان در گفت و گو با ایسنا منطقه‌ی فارس، با توجه به اقلیم نیمه خشک استان فارس، افت شدید سطح سفره‌های آب زیرزمینی و کاهش قابل ملاحظه نزولات آسمانی بايد راهبردي اقتصادي بر پایه گردشگری و صنعت توریسم در ابعاد توریسم طبیعی و تاریخی در اين كلانشهر تهیه و تنظیم شود.

وی با اشاره به نواقصي كه در اجراي برخی برنامه‌ها و تمهيدات نوروزي 97 وجود داشت، بيان كرد: ارائه تسهيلات با هدف دراز مدت بايد در دستور كار شورا و شهرداري در سال‌هاي آتي قرار گيرد.

دودمان که اعتقاد دارد با تهيه راهبرد اقتصادي در شيراز مي‌توان شاهد بهبود فضاي كسب‌وكار خصوصا در ايام نورزو بود، خاطرنشان كرد: ضرورت دارد در اين راهبرد قابلیت‌های طبیعی و تاریخی شهر در جهت جلب توریست از داخل و خارج کشور مورد توجه قرار گرفته و به ویژه از تخریب بافت تاریخی که بهترین محور جذب گردشگر است، جلوگیری به عمل آید.

رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر شيراز كه معتقد است مسافر و گردشگر تنها برای مشاهده ساختمان‌های مدرن یا پارکینگ یا واحدهای تجاری به شیراز نخواهد آمد، گفت: بافت تاریخی و خانه‌های قدیمی است که می‌تواند به جذب گردشگر به ویژه گردشگران خارجی کمک کند.

 دودمان با بيان اينكه بافت تاريخي سرمایه منحصر به فرد و تجدیدناپذیذیر شهر محسوب مي‌شود كه باید آن را به هر قیمت حفظ کرد، گفت: باید بافت تاریخی و طبیعی به بافتی اقتصادی تبدیل و از فضاهای موجود به صورتی دوگانه هم به عنوان یک سازه دارای ارزش تاریخی و فرهنگی و هم به عنوان محلی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی استفاده كرد که در این زمینه شهر تاریخی یزد یک تجربه ارزشمند و موفق را ارائه کرده است.

 وي همچنين با بيان اينكه حال كه بسياري از خانه‌هاي تاريخي در شيراز به كافي‌شاپ و صدها كاربري تجاري ديگر تبديل و از این طریق ضمن حفظ هویت تاریخی شهر و جلب توریست، بدنه تاریخی مذکور واجد ابعاد اقتصادی و تجاری نیز شده است، گفت: هم‌اينك ضرورت دارد تا امکانات رفاهی مورد نیاز به منظور استفاده مسافرین و گردشگران به کفایت در این بافت فراهم شود.

 اين عضو شوراي شهر شيراز با تاکید بر اینکه باید در زمینه محصولات و تولیدات محلی اعم از صنایع دستی و محصولات غذایی اقدام به برند سازی کرد، گفت: باید میراث غذایی و صنایع دستی شهر ثبت و متعاقبا همگام با تحولات فرهنگی و اجتماعی روزامد شوند.

 دودمان با تاكيد بر اين نكته كه کیفیت بالا در کنار نوآوری و خلاقیت و بر پایه برندسازی موفق و جهانی می‌تواند به جلب مشتری و افزایش میزان خرید محصولات مذکور کمک زيادي كند، گفت: در این روند حتی می‌توان از برندهای معتبر جهانی برای عرضه محصولات مذکور با انعقاد تفاهم‌نامه های همکاری و گشایش کارخانه و کارگاه‌های تولیدی تحت لیسانس برندهای مذکور به نحو مطلوب استفاده کرد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: