• شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه، ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 972-7314-5
  • خبرنگار : 014
  • منبع خبر : ----

معاون ارتباطات مردمي مركز سامد استانداري فارس:

سال گذشته 35 هزار تماس با سامانه 111 فارس برقرار شده است

معاون ارتباطات مردمي مركز سامد(سامانه ارتباط مردم و دولت) استانداري فارس گفت: سال گذشته بيش از 35 هزار و 58 نفر طي تماس با سامانه 111 (سامانه ارتباط دولت و مردم) درخواست و شكايت خود را اعلام كرده‌اند.

به گزارش ايسنا منطقه فارس، عليرضا سامري شنبه 22 ارديبهشت در يك كنفرانس خبري با بيان اينكه هفت هزار و 830 مورد از اين ميزان تماس ثبت و پيگيري و يكهزار و 190 مورد با مشاوره حل‌وفصل شده است، افزود: 6 هزار و 640 مورد از تماس‌ها به دستگاه‌هاي اجرايي ارجاع داده شده و مابقي مربوط به نهادهاي عمومي خارج از دستگاه‌هاي اجرايي بوده است.

معاون ارتباطات مردمي مركز سامد(سامانه ارتباط مردم و دولت) استانداري فارس با بیان اینکه آسيب‌شناسي از دستگاه‌هايي كه بيشترين تعداد شكايت و تخلف را داشته‌اند هر هفته ارائه مي‌شود، خاطرنشان كرد: سال گذشته 59 مدير و فرماندار با حضور در سامانه 111 پاسخگوي مستقيم تعدادي از مراجعين بودند.

معاون ارتباطات مردمي مركز سامد(سامانه ارتباط مردم و دولت) استانداري فارس با بيان اينكه علاوه بر حضور مديران در سامانه، نهاد رياست‌جمهوري نيز تاكيد به برگزاري جلسه ملاقات مردمي مديران دارد، خاطرنشان كرد: اطلاعات هرگونه تماس و درخواست در سامانه 111 ارتباط مردمي در نهاد رياست‌جمهوري نيز ثبت می‌شود.

به گفته سامري، سامانه 111 يك رابطه يك طرفه است و امكان برقراري تماس با مخاطبين ندارد و در مواقع ضروري از طريق دفتر بازرسي تماس برقرار خواهد شد.

سامری خاطرنشان کرد: سال گذشته بیشترین تماس‌ها و شکایات مطروحه در تماس با سامد مربوطه به شهرداري شيراز، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، دانشگاه علوم پزشكي، اقتصاد و دارايي، تامين اجتماعي، بهزيستي، راه و شهرسازي، صندوق كارآفريني اميد، جهاد كشاورزي و بنياد مسكن بوده است.

معاون اجرايي اداره‌كل دفتر بازرسي استانداري فارس نيز با اشاره به چرايي بيشترين ثبت تخلف‌ها در شهرداري شيراز، خاطرنشان كرد: شهرداري يك نهاد عمومي غير دولتي با تنوع خدمات بوده و نزدیک به 12 هزار نیرو در آن مشغول به‌کار هستند.

رجایی ادامه داد: بعضي از افرادي كه به سامانه 111 مراجعه و درخواست ثبت تخلف شهرداري را مطرح می‌کنند، آگاهی لازم از قوانین را ندارند و با ارائه‌ی مشاوره، درخواست خود را منتفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از درخواست‌های شکایت مطرح شده قابل رسیدگی است، تاکید کرد که دفتر بازرسی استانداری به واسطه‌ی نقش حکمیتی اقدام به برگزاری جلسه بین شاکی و متشاکی را کرده و موضوع را رسیدگی می‌کند.

رجایی با بیان اینکه  بعضي از شكايات كه جنبه تضييع حقوق عمومي و بيت‌المال را دارد به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود، ابراز امیدواری کرد که امسال رضایت شهروندان را بیش از پیش شاهد باشیم.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: