• دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
  • دسته بندی : فرهنگی و هنری
  • کد خبر : 972-4180-5
  • خبرنگار : 04
  • منبع خبر : ----

مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی میراث فرهنگی فارس:

برخی تبلیغات فضای مجازی در مورد تورهای گردشگری قابل اعتماد نیست

مسئول نظارت بردفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: برخی از تبلیغات تورهای گردشگری درفضاهای مجازی قابل اعتماد نیست.

به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنکی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، محمد کاظم بهادری پور گفت: بعضا شاهد مراجعه افرادی هستیم که از تورهای فاقد مجوز شکایت دارند که این افراد از طریق تبلیغات در فضاهای مجازی ( اینستاگرام و... ) با این نوع تورها آشنا شده و پس از شرکت در تورها و مواجه شدن با عدم ارائه خدمات مطلوب، عدم احساس امنیت، رعایت نشدن اصول اخلاقی، سوءاستفاده ، کلاهبرداری و ... به مراجع قانونی مراجعه و تقاضای رسیدگی دارند .

وی هشدار داد: عموم مردم و به ویژه جوانان باید در انتخاب تورها و برنامه سفر کاملا هوشیار و مراقب بوده و هرگونه تورهای داخلی اعم از زیارتی، طبیعت گردی و یا تورهای مقاصد خارجی را از دفاتر یا شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز از این اداره کل خریداری و با آنها قرارداد منعقد کنند.

بهادری پور اضافه کرد: قراردادهای موجود در دفاتر و شرکت های مجوز دار دارای تیپ سازمانی شامل 35 ماده و 14 تبصره است که رعایت مفاد آن برای مجری تور و مسافر لازم الاجرا است.

وی  گفت: در راستای حمایت از اشتغال جوانان، توسعه بیشتر صنعت گردشگری و خدمات رسانی مطلوب تر به گردشگران و مسافران خوشبختانه در سالیان اخیر شاهد تأسیس دفاتر بیشتری درسطح استان بوده ایم به طوریکه تعداد دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی از 146 واحد در سال 94 به 215 واحد تا سال جاری افزایش یافته است .

مسئول نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی فارس در ادامه نیز اضافه کرد: بر اساس آیین نامه ناظر برفعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی این دفاتر مجری امور اقامت و مهاجرت نیستند و مجوزی برای انجام این امور ندارند .

به گفته بهادری پور عمده فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، انجام خدمات مربوط به سفرهای سیاحتی و زیارتی در داخل کشور، خدمات مربوط به سفرهای خارجی، برنامه ریزی و اجرای تورهای گردشگران خارجی به داخل کشور از قبیل "رزرو هتل و محل اقامت، تهیه بلیط،انجام ترنسفر فرودگاهی و راهنما" است.

بهادری پور گفت: واحد رسیدگی به شکایات این اداره کل آمادگی دارد تا شکایات مسافران ازتورهای مختلف را رسیدگی و با کمک وهمراهی عموم نسبت به شناسایی افراد یا واحدهای فاقد مجوز وجلوگیری از فعالیت آنها اقدام کند.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: