• شنبه ۵ خرداد ماه، ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
  • دسته بندی : سياسی
  • کد خبر : 973-973-5
  • خبرنگار : 04
  • منبع خبر : ----

معاون سیاسی فرمانداری شیراز:

نبود اطلاع‌رسانی صحیح مشکل اعتصاب رانندگان را تشدید کرد

معاون سیاسی،‌ اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز اعتقاد دارد که نبود اطلاع‌رسانی صحیح و سیستماتیک باعث تشدید مشکلات ناشی از اعتصاب رانندگان کامیون‌ در فارس و شیراز شد.

به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، علی سعیدی شنبه 5 خرداد در جلسه‌ی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های شهرستان شیراز، تاکید کرد که تنها به دلیل اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع، بنزین به‌عنوان یک مشکل مطرح و با شایعات تشدید شد.

او گفت: در روزهایی که کامیون‌داران اعتصاب کرده بودند از 56 جایگاه عرضه‌ی سوخت، تنها 5 یا 6 جایگاه تنها برای ساعاتی تعطیل شد اما به‌دلیل آنکه اطلاع‌رسانی به‌موقع و مناسب انجام نشده بود، شاهد تشدید تاثیرات اعتصاب رانندگان بودیم.

سعیدی با اشاره به شکل‌گرفتن شایعاتی در خصوص گرانی و نبود بنزین در فضای مجازی، گفت: هیچ یک از سازمان‌‌ها در مسیر مقابله با این شایعه‌ها، اقدام مقتضی را انجام ندادند.

او تاکید کرد: این اتفاق یک اعتراض صنفی بود و روابط عمومی سازمان‌های زیرربط باید براساس اطلاعاتی که داشتند، اقدامات لازم را پیش‌بینی کرده و انجام می‌دادند.

سعیدی گفت: در روزهای عادی میزان مصرف بنزین در شهرستان شیراز حدود 1 میلیون و 700 هزار لیتر بنزین بود، اما در روزهای اخیر بالغ بر 4 میلیون و 700 هزار لیتر سوخت بین جایگاه‌ها توزیع شد.

معاون سیاسی فرمانداری شیراز تصریح کرد: توزیع این میزان بنزین در حالیکه نفتکش‌های شخصی در اعتصاب بسر می‌بردند، با استفاده از نفتکش‌های برخی سازمان‌ها نظیر ارتش و سپاه انجام شد.

او، با این تاکید که یکی از وظایف مهم روابط عمومی، ارتباط با انجمن‌ها و تشکل‌های مردمی و صنفی مختلف است، گفت: می‌توان از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها در راستای اطلاع رسانی در جایی که کار اطلاعاتی و پلیسی پاسخگو نیست، بهره‌برد.

سعیدی با بیان اینکه روابط عمومی ها باید محافظ سازمان خود باشند، افزود: تهیه و تولید محتوا مهمترین اصلی است که مسئولین روابط عمومی باید در دستور کار خودشان قرار دهند .

به گزارش ایسنا، مسئول انجمن روابط عمومی‌ فارس نیز با بیان اینکه امروز هر فردی با داشتن یک گوشی هوشمند، گزارشگر شده است، گفت: ارسال تصاویر و اخبار توسط این افراد خواسته یا ناخواسته به بعضی مسائل دامن می‌زند؛ در این شرایط روابط عمومی می‌تواند به عنوان یک سرباز سایبری فعالیت کرده و مدافع مباحث دولتی باشد.

مسعود عطایی‌نژاد اعتقاد دارد که مدیر و کارکنان روابط عمومی با اطلاعاتی که در اختیار دارد می‌تواند از افزایش نگرانی‌های مردم جلوگیری کند، وجود سرمایه‌های اجتماعی را مهمترین داشته‌های یک حکومت دانست و بر لزوم حفظ آن تاکید کرد.

این فعال روابط عمومی با تاکید براینکه پیام‌رسان‌های داخلی مورد پسند کاربران نیست و نیازها را پاسخگو نبود هاست، گفت: اگر از دیدگاه استراتژیک به موضوع نگاه کنیم، شبکه‌های مجازی داخلی هم فرصت و هم تهدید را به همراه دارند، باید نقاط ضعف و قوت را دید و خلاء‌ها و مشکلات را مرتفع کرد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: