• یکشنبه ۲۵ شهریور ماه، ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 976-10614-5
  • خبرنگار : 014
  • منبع خبر : ----

رئیس جهاد دانشگاهی فارس:

اخلاق اسلامی انسانی اولویت مدرسان جهاددانشگاهی باشد

رئیس جهاد دانشگاهی فارس از مدرسان دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت این مجموعه خواست تا علاوه بر تدریس دروس، اخلاق اسلامی انسانی را در اولویت قرار دهند و گفت: یك مدرس زمانی می‌تواند مدرس خوبی باشد كه گفته‌هایش با عملش هم‌خوانی داشته باشد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، مظاهر بابایی یکشنبه ۲۵ شهریورماه در نخستین گردهمایی مدرسان دوره آموزش‌های كوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم، از فعالیت بیش از ۵ هزار مدرس در دوره‌های آموزش كوتاه مدت این مجموعه در كشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۵۰ نفر متعلق به استان فارس هستند که نشان از وجود 350 سفیر دارد که نه نباید تنها به تدریس اکتفا کنند .

وی با برشمردن ویژگی‌های یك مدرس و استاد خوب و نمونه افزود: یك معلم و استاد خوب تنها به تدریس اكتفا نمی‌كند و این‌گونه نمی‌گوید كه تربیت فراگیران به من ربطی ندارد زیرا این مسئله در حوزه جهاد دانشگاهی نمی‌گنجد .

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینكه یك استاد و معلم خوب می‌تواند انگیزه‌های بسیار خوبی را در میان فراگیران به وجود آورد، خاطرنشان کرد: اگر امروز مشكلی در سطح جامعه داریم به بحث آموزش برمی‌گردد .

بابایی با تأكید بر اینكه یك استاد خوب و نمونه باید اسوه كامل یك انسان باشد، بیان كرد: آموزشی كه صرفاً برای وقت گذراندن سر كلاس و انتقال یك مطلب علمی رخ می‌دهد آموزش نیست؛ علمی كه اخلاق در كنار آن نیست، علم نیست؛ علمی كه اخلاق كنارش نباشد می‌شود هیروشیما و ناكازاكی كه در آن فاجعه انسانی بزرگ اتفاق افتاد لذا انتظار داریم در جهاد دانشگاهی كه رویكرد انقلابی دارد و مدرسانش سفیران این نهاد هستند این رویكرد را اعمال كنند .

وی با بیان اینكه رویكرد و رفتار مدرسان به تبع می‌تواند كمك‌كننده مجموعه جهاد دانشگاهی و جامعه باشد، گفت: امروز اگر منتظر هستیم كه یك اتفاق خوب بیفتد این اتفاق را باید از خودمان شروع كنیم؛ هر كدام از ما عده‌ای را در اطراف خانواده و جامعه تحت پوشش داریم و اخلاق و رفتار نیك ما می‌تواند به مخاطبان ما منتقل شود پس درخواست می‌شود كه آن روحیه جهادی را حفظ كنید .

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با یادآوری اینكه مشكلاتی در حوزه آموزش وجود دارد كه دنبال رفع آن‌ها هستیم، یادآور شد: اولویت‌های معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی فارس جذب اساتید توانمند، متخصص و متعهد به سیستم و نظام است كه بحمد الهی این كار انجام می‌شود .

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این نكته كه تربیت عملی ۷۰ درصد ماندگاری دارد، گفت: امام حسین(ع) با قیامش در حقیقت تربیت عملی را برای تمام انسان‌ها به جا گذارد و با عمل ثابت كرد كه باید مبارزه با ظلم و جور و جهل انجام شود.

وی خطاب به مدرسان دوره‌های آموزشی كوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی فارس گفت: شما در جایی قرار گرفته‌اید كه شغل انبیا دارید و باید به رسالت خود در عرصه تربیت اخلاقی نیز واقف باشید .

رئیس جهاد دانشگاهی فارس همچنین تاکید کرد: یك بار هم به‌صورت عقلانی و تحلیلی به قضیه عاشورا و فلسفه قیام امام حسین(ع) نگاه كرده و آن را تحلیل و بررسی كنیم و ببینیم چه اتفاقی در عاشورا رخ داد و امام حسین(ع) برای چه حاضر می‌شود از جان خود و خانواده‌اش بگذرد تا چه اتفاقی برای جامعه اسلامی رخ دهد .

بابایی به تبیین نكاتی درباره ایام محرم و سوگواری‌های حسینی پرداخت و افزود:‌ غالباً به امام حسین(ع) در گریه‌ كردن‌ها، نذری‌ دادن‌ها و عزاداری‌ها به صورت احساسی و عاطفی نگاه كرده و آن حضرت را به صورت عاطفی و احساسی ترسیم كردیم و اغلب گمان می‌كنیم كه نماد امام حسین(ع) باید همین مسائل باشد .

وی با تأكید بر اینكه امام حسین(ع) نماد ایثار و مبارزه با ظلم و جهل است، گفت: زمانی كه به‌صورت عقلانی و همراه با اندیشه به قضیه عاشورا نگاه می‌كنیم می‌بینیم كه هدف امام حسین(ع) از قیامش مقابله با ظلم و جهل بوده است و به همین دلیل حاضر شد از فرزند ۶ ماهه‌اش هم بگذرد .

رئیس جهاد دانشگاهی فارس گفت:‌ نكته‌ای كه باید بدان توجه كنیم و با شرایط زمان خود آن را تطبیق دهیم این است كه امام حسین(ع) می‌توانست مانند افراد بسیار به توصیه و موعظه بسنده كند و بگوید باید مقابل ظلم بایستید اما به‌صورت عملی كاری كرد كه یك هزار و ۴۰۰ سال است كه ماندگار مانده است.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: