• پنجشنبه ۱۹ مهر ماه، ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 977-7574-5
  • خبرنگار : 04
  • منبع خبر : ----

آغاز نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شیراز/
2 ایستگاه مترو به بهره‌برداری رسید

طی مراسمی با حضور معاون عمرانی وزارت کشور، استاندار فارس، نمایندگان مردم شیراز در مجلس و شهردار و اعضای شورای شهر شیراز، 2 ایستگاه خط یک مترو افتتاح و بهره‌برداری از 185 دستگاه اتوبوس درونشهری، آغاز شد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، شهردار شیراز پنجشنبه 19 مهر در آیین بهره‌برداری از 2 ایستگاه قطار شهری و اضافه شدن 185 دستگاه اتوبوس درونشهری به ناوگان اتوبوسرانی عمومی این کلانشهر گفت: علاوه بر تلاش برای تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده خط یک قطار شهری، حفاری خط دوم نیز اجرایی و تاکنون 5 کیلومتر از این مسیر حفاری شده است.

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه 2 ایستگاه خط اول قطار شهری شیراز هنوز مراحل تکمیل را طی می‌کند، گفت: برای تسریع در بهره برداری از خط یک، بعد از افتتاح، به تدریج ایستگاه‌های باقیمانده تکمیل و به پروژه اضافه شده است.

وی همچنین با اشاره به ورود 185 دستگاه اتوبوس پیشرفته به ناوگان اتوبوسرانی شیراز، گفت: این اقدام زمینه ساز نوسازی 20 درصد از ناوگان اتوبوسرانی درونشهری شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه هنوز تعداد زیادی از اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر نیازمند نوسازی است، گفت: به تدریج این ناوگان نوسازی و بهسازی خواهد شد.

رئیس سازمان قطارشهری شیراز و حومه نیز گفت: امروز 2 ایستگاه فرصت شیرازی و غدیر افتتاح شد که زمینه ساز افزایش 15 درصدی تعداد مسافر خواهد بود.

محمدحسن مرادی اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این ایستگاه‌ها را 100 میلیارد تومان ذکر و خاطرنشان کرد: امروز تعداد مسافران مترو به 60 هزار نفر رسیده که اضافه شدن 2 ایستگاه جدید زمینه افزایش آن تا 70 هزار نفر را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری شیراز نیز گفت : با ورود اتوبوسهای جدید، میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی در شیراز از 10.5 سال به 6.5 سال کاهش خواهد داشت.

حمیدرضا ناصری با بیان اینکه از سال 90 تاکنون اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شیراز وارد نشده است، گفت: این اتوبوس‌ها نیز در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

ناصری با طرح این ادعا که 50 درصد کل ناوگان اتوبوس و تاکسیرانی در کشور فرسوده است، گفت: از یکهزار دستگاه اتوبوس در شیراز 300 دستگاه فرسوده است و برای نوسازی و تکمیل ناوگان اتوبوسرانی شیراز نیازمند 500 دستگاه اتوبوس جدید هستیم.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه 3 سال است که یارانه حمل و نقل عمومی پرداخت نشده است، گفت: طی 5 سال گذشته مشکلات بیمه رانندگان سیستم حمل و نقل درونشهری در کلانشهرها برطرف نشده است.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: